Sunday, July 29, 2012

rindu...

Assalam...

semalam cukup sebulan arwah aunty aku meninggal...dalam masa sebulan ni,boleh kte tiap2 malam aku mimpikan dye...aku mimpi macam dye msih hidup lagi...tapi bila aku bangun aku taw semua tu hanya mimpi...mungkin ada rasa terkilan dekat hati aku sebab xsempat jumpa dia buat kali terakhir sebab tu aku selalu mimpikan dye...aku berharap dye hidup kembali...

masa balek kg baru ni,masa tu yang mak cik2 aku buat kenduri untuk arwah aunty aku yang ni...msa tu alysha tanya aku..

alysha: acu, tok lang sakit lagi ka?

acu: tok lang dah tak ada..tok lang dah meninggal..
(Alysha pandang aku dengan muka pelik)

acu: tok lang dah msuk dalam tanah..tok lang dah xboleh nak jumpa sha lagi da...

masa tu hanya Allah yang taw perasaan aku...sayu sangat bila alysha tanya mcm tu...alysha ada masa hari aunty aku tu meninggal tapi yela kan budak umur 4 taun nak msuk 5 taun apa lar yang dye taw sangat...dye nampak jenazah aunty aku terbaring dekat ruang tamu tapi dye xfham yang aunty aku tu dah xad...bagi dye bila orang terbaring mcm tu mkna yer org tu tidur atau sakit...


arwah yang pkai tudung hitam tu...yang seblah dye pegang handbag tu my mum...masa ni wedding kak ngah aku...masa ni aku candid..dorang xsedia lagi nak tangkap gambar kecuali mak aku...dulu aku ingt gambar ni hanya untuk jadi kenangan untuk kakak aku tapi xsgka gambar ni yang menjadi pengubat rindu aku sekarang ni...







semoga arwah tenang di sana..al-fatihah..

No comments:

Post a Comment