Friday, July 6, 2012

beza antara budak kampung dan budak bandar..

Assalam...

huhuhu...baru aku perasan yang aku xletak tajuk dekat beberapa cite aku yang lepas..tapi xper lar kan bkn penting pn...hehehe ayat sedapkan hati...mesti ada diantara kawan2 korang dikalangan budak2 kampung dan budak2 bndar kan...aku sndiri berasal dri kampung dan my boy anak jati kuala lumpur yang 1st time dye tengok sawah depan mata dye msa dye masuk universiti..dasyat betol kan dye tu sampai aku balek kampung aku dengan rela hati yer pegi tangkap gambar kampung aku semata-mata nk tunjuk macm mana suasana kampung tu..

kadang2 ble kami keluar kmi selalu cerita pasl zman kank2 kami.adik beradik aku memang ramai dan masa tu semua belajar lagi...jadi kadang2 aku terpaksa kumpul duit untuk dapatkan sesuatu dan selalu juga lar aku byar yuran lambat pasl abah xada duit...penah juga aku xbeli buku pasl abah gunakan duit tu untuk tampung adik beradik aku yang mse tu ada kat universiti yang aku plak bru sekolah rendah...masa tu bahasa inggeris aku comfirm lar hancurkan dah dengan buku pn xada,abah dgn mak plak mna tahu bahasa inggeris...my boy msa dye kecik2 dlu lain..apa yang dye nak dye dapat dan kadang2 dye xnak pn dye dapat...kadang2 mainan yang ayah dye beli dye xmain pn...mak dye memang power lar bahasa inggeris ni..

bila cerita pasl apa yang kami main mse kecik2..aku dulu selalu main galah pnjang,baling tin,baling selipar,rounders n bayak lagi lar..petang2 jer b'kumpul dekat laman rumah aku member2 aku...aku lpas asar bru mak aku bagi keluar rumah kalau x duduk lar dalam rumah tu walaupun tengah cuti...my boy aku plak permainan dye game lar apa lagi..xpun dye main basikal..msa aku kecik2 dlu kalau orang tu ada basikal dah kira kaya dah lar tu...jauh kan beza aku dengan dye..

sebenryer bayak lagi beza budak kampung n budak bndar..aku saje jer cite pasl aku n my boy pasl yang tu contoh terdekat...mungkin kita m'besar dengan cara yang berbeza,suasana yang berbeza tapi semua tu ada baik dan buruk masing...














macam biasa gambar google...hehehe..nite...

No comments:

Post a Comment