Saturday, July 7, 2012

andai masa boleh diputar..

Assalam...

semalam aku stil lepak umah abang aku..mse duk mkan2 dengan abang n kak ipar aku,cite pasl arwah aunty aku yang baru meninggal tu buka balik...sebenryer memang mak aku dan arwah mak cik aku tu kembar tapi mak aku orang lain jaga..so sebab tu kami adik beradik lebih rapat dengan family angkat mak aku dari family kandung mak aku sndiri...ada lar juga kisah2 lama yang kmi taw dan kadang2 bnda tu lagi membuatkan hubungan kami jadi lebih renggang dengan arwah aunty aku tu...tapi bagi aku semua tu cerita lama dan aku boleh dikatakan rapat dengan aunty aku..tapi aku xboleh salahkan adik beradik aku yang lain sebab aku bkan kat tempat dorg..

tapi bila arwah aunty aku dah tak ada..semua rasa bersalah..rasa mnyesal..semalam abang aku tanya aku kenapa lepas orang tu dah tak ada baru rasa mnyesal..kenapa tak dari dulu amik berat pasl dye...tol family aku memg amik berat dengan arwah aunty aku tapi mungkin xseberat kami ambil berat family angkat mak aku..benda ni aku cerita bukan untuk burukkan sesiapa tapi sebagai pengajaran kepada kita semua..

selalu jadi mcm ni..masa hidup hanya keburukan yang kita nmpak pada diri seseorang tu tapi bila orang tu dah tak ada baru nampk kebaikan tu...baru betol2 terasa kehilangan dia..baru sedar yang kita sememamgnya sayang sangat kat dia..masa tu mnyesal pn dah xguna orang tu dah xada da xboleh bagi respond dekat apa yang kita cakap...so apa yang aku boleh cakap sekarang ni hargailah semua orang yang kita ada walaupun orang tu bukan sapa2 pn pada kita takot nanti apabila dia dah tak ada baru kita sedar dia adalah sebahagian dari diri kita..



hargai semua yang kita ada sekarang...

No comments:

Post a Comment