Thursday, July 19, 2012

hujung mggu...

Assalam

hari sabtu dan ahad ni memg activity aku agak penuh..masa ari sabtu tu aku teman kakak aku pegi library pasl dye nak cari rujukan nak buat asgment...smpai kat library tu tgok2 tutup..mse tu baru kakak aku ingt ari tu ari cuti untuk seluruh negeri pulau pinang..aku yang tengah cuti sem comfirm2 lar kan xamik taw pasl cuti2 umum ni...kakak aku bengang gila pasl kne bgun pagi2 semata2 nak pegi library yang xbuka...hahaha aku relex jer pasl aku memg xkesah kalau bab2 jalan ni..hehehe...mse tu kami lepak lar kejap kat summit tu..bpe taun dah ada summit tu ni lar 1st time aku masuk..bak kte kakak aku summit tu dah nak rebah ke bumi dah pasl tu harga barg2 dye byak diskaun..ntah betul ntah tak kak aku tu..

masa pagi ahad tu plak aku teman kakak aku g aerobic...semangat betol dye menari..aku takat angkat tgn jer..mlas aku nak lompat2 ni...segan belakang aku lelaki...tema aerobic tu k-pop tapi aku tgok lebih pada robot ada lar..hehehe..aerobic tu habis dalam pukul 9 cm tu lar...balek rumah mandi2 kejap dlm pkul 11 kami b'tolak balek kg pasl ada kenduri..kalau tak kami dah blek kampung ari jumaat tu tapi pasl aerobic tu wajib untuk kakak aku tu yang kena balik ari ahad...

kenduri tu untuk arwah mak cik aku y bru meninggal...mak cik-mak cik aku yang lain saja nak buat...jemput org duk baca tahlil...kami family yang sediakan makanan kenduri tu...kenduri arwah jer kan so kami stu family jer lar yang buat...kami buat soto...soto ni org xjmpe kot mana2 orang jual melainkan dekat perkampungan banjar..aku sebenryer orang banjar...banjar ni muka dye chinese look tapi pasl mak aku ada darah arab ckit so mata kami sume dah jadi bulat2...tapi muka aku xmcm arab xmcm banjar...huhuhu aku bukan anak angkat taw....



ni soto banjar..gambar google jer...gambar kenduri ari 2...aku xtgkap gmbar ..xsempat...





hm..masa kenduri tu aku duk hidang lar makanan dekat orang ramai...aku pkai baju kurung warna hijau masa tu..tiba2 aku dengar orang duk bisik2 belakng aku,

mak cik A:' tu lar anak arwah'
mak cik B: 'yang mna?'
mak cik A:' tu yang pakai baju hijau tu'


huh..memg hampeh betol lar mak cik tu...yakin gila kata aku ank mak cik aku siap tunjuk kat orang lagi....aku cite kat mak aku,mak aku gelak jer...

masa kenduri tu aku letih sgt2 tapi aku hepi sebab aku dah lma xrasa family aku bersatu mcm ni..dah lama aku xbergurau dengan makcik2 aku mcm baru2 ni...tapi aku sayu tengok ank arwah mak cik aku...sekolah lagi dah xada mak dan ayah...petang ahad tu dia kena balik asrama...aku duk bungkuskan mkanan untuk dia..kalau dulu mak dia yang tlg bungkuskan tapi bila mak dia dah tak ada semua dia kena buat sendiri...masa tu makcik2 aku suruh dia bungkus makanan untuk bawa balek hostel..tapi dia hanya angguk jer tapi duk sibuk dengan baju2...masa tu aku sayu sgt...aku pham apa yang dia rasa....sebab tu aku y bungkuskan mkanan dye...buat mcm mana yang mak dye buat untuk dye dlu...tiba2 aku teringat kata2 arwah kat aku dulu...lama sgt dlu...

'kalau nanti alang tak ada alia tlg jaga anak2 alang'

walaupun dulu aku hanya anggap benda tu gurauan tapi skang tiba2 aku rasa ni amanh aku walaupun aku sendiri belum berdiri dengan kaki aku sendiri lagi..












tiba2 air mata xnak berenti mengalir...k nite....

No comments:

Post a Comment