Monday, July 23, 2012

ujian hari ini...

Assalam...

hehehe...xbesar mana pun ujian tu..saja2 jer ni cite kat cni...pagi tadi abg aku kol suruh aku ambik cop bnda taw dekat muhibbah kat bandar sunway tu...abg aku kata ambik dalam pukul 4.30 ptg ni...aku tak kesah pn pasal boleh lar lepak2 dulu dekat rumah...aku ni memg jenis malas sikit nak bersiap...ikutkan hati nak jer pkai tudung express tu tapi pasal muka aku agak tembam sikit memg xsesuai lar nak pkai...

tiba2 dalam pukul 9 lebih abang aku kol aku plak masa tu memg tengah ngantuk gila memg xangkat lar kol tu pasl aku ni boleh bersembang dengan org even masa tu aku tidur..teruk betol lar..huhuhu...abang aku mesej aku suruh antar beg hadif dekat akademi islam...hadif xbwak beg...hadoi lar aku ni memg xtaw kat mana akademi islam tu...dalam pukul 12 aku kol abg aku tyer kat mna akademi islam tu..abg aku kata jalan terus jer dri sekolah hadif...

dalam pkul 1.40 aku pegi rumah abg aku..ambik beg hadif sekali dengan baju melayu dan plastik untuk bubuh baju kotor...masa tu dengan yakinnya aku pecut ikut arahan abg aku...yang paling bez aku terlupa nak tanya abg aku akademi islam tu kat belah mana...kiri atau kanan jalan...memg comfirm2 lar aku sesat...aku dah xjmpe cari jalan..nak kol abg aku comfirm abg aku bahan aku...so aku tyer lar ada sorang kakak tepi jalan tu..masa tu ntah macm mana aku lupa nama akademi islam tu yang aku ingt islam jer...kakak tu pn pelik tengok aku...nak tanya jalan tapi xtaw nak pegi mana...hadoi lar...dah lar aku kena pekatkan loghat utara aku...aku dah lama xcakap utara...kat universiti pn aku xcakap utara even dengan org2 utara...aku bukan lahir diutara sebenryer tapi aku cakap utara kat umah...cuma bila duduk penang ni kalau nak tyer tu aku pekatkan jer lar loghat utara aku tu..

dah aku xtaw nak buat apa dah aku tunjuk jer lar buku sekolah hadif kat kakak tu..kakak tu cakp lar ikut jalan sebelah aku tu..terus jer...yang pastinya aku ni memang pengikut arahan yang baik...sekali aku smpai2...hadoi lar kak oi ni klinik lar...

hm...dah jadi cm tu...aku patah balek pegi skolah hadif...ada lar budak2 mgkin 10 tahun kot umur budak tu...aku tyer lar mana akademi islam..masa tu baru aku teringt tempat yang aku nak pergi tu nama dye akademi islam...budak tu bagi lar arahan...

"kak jalan teruih sat g kak jumpak kedai makan..akademi islam tu sebelah kedai tu lar...akademi islam tu kat sebelah kiri.."

siap tunjuk dengan gaya lagi budak tu bagi arahan...yes akhirnya aku sampai akademi islam...budak kecik tu jugak yang pndai bgi arahan dr org tua...hehehe...dah smpai akademi islam tu..aku suruh budak2 yang dekat luar tu panggilkan hadif...ada lar sorang tu pegi panggilkan...xlama lepas tu budak tu keluar ckap hadif xsmpai lagi...aku dah cuak...patotnya hadif smpai pukul 1.40 tdi...masa tu dah 2.10 mau aku xcuak....aku kol abg aku bagi taw pasl bnda ni...aku pecut pegi skolah hadif..tengok dah xada org...aku patah balek k rumah abg aku..tengok tak ada orang...xlama lepas tu abg aku kol ckap hadif ada jer kat akademi islam tu...budak2 tu panggil sekali dua mcm tu jer bukan cri pn..hampeh betol...selamat tak accident aku duk bwak motor laju2 dengan menyelit kat celah2 kereta lagi...


haish anak sedara aku sorang ni memang selalu buat aku ketar lutot...


<3 muhammad hadif aiman bin shammuddin <3


No comments:

Post a Comment