Tuesday, July 10, 2012

semua manusia itu indah...

Assalam....

baru2 ni aku ada kelas memandu..kelas aku dalam pkul 6 ptg smpai pkul 9 mlm..dalam pukul 7.30 kami berenti berehat sekejap untuk solat..aku pn pergi lar solat dekat surau stesen minyak petronas..masa tengah tggu azan maghrib tbe2 ada sorang perempuan ni maybe dalam umur akhir 20an kot...akak ni dukung sorang bdak prempuan..memg comel budak ni tapi budak ni hanya ada 3jari kat tgn kiri dan 1 jari kat tgn kiri...tapi jari2 bdak ni kecil2 jer mcm xboleh nak guna...

masa akak tu nak ambil wuduq dye letak anak dye tu kat depan aku..aku senyum jer kat bdak tu..tapi budak tu nampak takot2 dan pandang aku cm plek...xlme pas tu bdak tu mengesot nak pegi dekat ibu dye...ble akak tu dah siap amik wuduq,aku tyer akak tu bpe umur bdak tu..akak tu ckap umur budak tu da tiga taun...aku sembang lar ckit2 dengan akak tu...

masa aku pandang budak tu,xtaw kenapa aku rasa sayu sgt..ada rasa simpati..dalam diam aku bersyukur sgt aku dilahirkan sempurna..mampu berjalan,cukup anggota fizikal aku...mungkin ada kekurangan pada budak tu tapi msti ada juga kelebihan yang Allah berikan pada dia...Allah tu kan Maha Adil...aku memg tabik kat ibu dye sebab mampu bersabar dengan dugaan mcm tu...aku yakin akak tu msti seorang yang tabah sebab Allah xakan menguji hambaNya melainkan hambaNya itu mampu untuk menghadapi dugaan tersebut...kalau aku kat tempat akak tu xtaw lar aku mampu atau tak nk menghadapi dugaan mcm tu...




semua orang ada kelebihan masing2.....bersyukur dengan apa yang kita ada...

No comments:

Post a Comment