Sunday, July 8, 2012

anak-anak saudaraku...

Assalam...

baru2 ni aku dua malam tidur rumah abang aku pasl kakak aku ada kelas hari jumaat tu..so terpaksa lar aku menumpang teduh kat rumah abang aku plak..kalau tak aku ikut kakak aku pegi kelas tapi masa hari pendaftarn dye tu aku ada kelas memandu..so xdapat lar nak ikut...

anak2 abg aku ada tiga orang...yang sulung nama dye muhammad danish haikal,yang kedua muhammad hadif aiman dan yang ketiga nurdamia alysha...tiga2 lain perangai...yang haikal agak boleh diharap,yang hadif plak agak manja n yang alysha plak garang gler tapi penakut...hahaha bese lar perempuan kan..

masa jumaat malam sabtu tu kami nak pegi tengok wayang cite spiderman..ok lar jugak jalan cite dye..boleh lar untuk dilayan tapi untuk budak bawah umur kurang sesuai...banyak sgt bnda yang xsepatutnya dalam tu...sebelum pegi tengok wayang tu hadi pegi bantai sepak cermin kabinet habis kne jait kaki dye...masa tu darah memang bayak lar menitik2...abg aku kalut antar hadif pegi klinik aku dan kak ipar aku duk bersihkan kaca yang pecah tu dengan darah yang ada kat lantai...than muntah aku masa bersihkan darah tu..nak buat mcm mana aku lmah ckit bab2 darah ni...masa benda tu jadi dalam pukul 9 lebih,tiket wayang kami pukul 10..aku ingt kan xjadi dah tengok wayang pasl dah jadi mcm tu rupe yer abang aku balik tu trus pegi..sanggup abang aku dukung hadif tu sampi tingkat 4 semata-mata nak tengok wayang.

kami tengok wayang dekat sunway carnivall. masa masuk sunway tu memang kedai2 dah banyak tutup. aku jalan dengan kakak ipar aku dan haikal..alysha dengan abang aku dah ada kat depan kira agak jauh lar dari kami..masa tu dengar suara alysha menangis 'jom lar kita balek...kedai dah tutup..ibu!!!! jom lar balek..' aku dengan kak ipar aku duk gelak jer tengok alysha menangis...tahap dinousour betol lar tahap penakut alysha ni..


yang hadif pula memg satu rahmat lar dekat dia kaki kena kaca..memang apa yang dye nak memang dye dapat walaupun kadang2 xmunasabah...mcm semalam aku bagi alysha pistol buat belon sabun tu...pistol tu ada satu jer..aku beli masa keluar dulu...hadif nak pistol tu...dye cakap dekat alysha 'sha bagi lar abg hadif pistol tu..dah lar kaki abg hadif sakit'..alysha pn bagi lar pistol tu sebab kesian dekat hadif...aku xtaw lar apa kaitan sakit kaki dengan pistol tu...bak kata kakak aku hadif tu sebijik parangai abang aku...memang menurun kat anak lar...




ni kaki hadif yang kena kaca tu..tiga jahitan kena..







ni plak gmbar alysha dengan hadif bergaduh pasl nak baring tepi dinding...alysha tengah mengamuk..hahaha







No comments:

Post a Comment