Saturday, July 28, 2012

akulah budak akaun

Assalam...

aku baru lpas siapkan akaun company abg aku...ada dua company aku kena buat..step untuk buat akaun ni:

  1. jurnal
  2. ledger
  3. trial balances
  4. income statements
  5. balance sheet

aku dah siap semua tu kecuali trial balance..aku xbuat trial balance terus skip k income stament n balance sheet...kalau balance sheet tu imbang cmfrm trial balance tu imbang...apa2 pun kalau nak taw akaun tu betol atau tak balance sheet tu msti kne imbang...

bila balance sheet aku dah imbang,aku pn jadi yakin nak buat trial balance pasl bagi budak akaun ni trial balance ni kire petik jari jer...tapi yang mengejutkan aku cemane lar trial balance aku ximbang.....




waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....betol ker aku budak akaun...dush..dush..(ketuk kepala sendiri)..

No comments:

Post a Comment