Wednesday, August 8, 2012

my kampung..

As salam...

khamis baru ni aku bertolak ke kedah umah kak ngah aku...yang kat penang ni umah kak cik aku..ari jumaat n sabtu kak cik aku ada kels..then mse ari ahad tu kmi balek ke perak umah tok n tok wan aku..tok n tok wan aku dah lama meninggal dunia...dulu masa arwah mak cik aku hidup lagi dia lar yang duduk rumah tu sekarang rumah tu dah kosong...

masa ahad mlam tu kami buat family gathering sekali dengan bacaan tahlil untuk arwah mak cik aku..siang tu memg sebuk lar sediakan mcm2..menu malam tu nasi,sup dageng,ikan keli panggang,ikan cencaru sambat,ikan termenung stim,masa asam pedas,kerabu cmpur,air asam,smbal belacan, smbal tumis petai udang n beberapa jenis kueh..sbnryer byak lagi tapi aku dah xingt...memg malam tu makan xingt dunia...lepas mkn tu aku tunduk sikit pn rasa nak muntah keluar..mkan xingt dunia betol...ni aku ada letak kan sikit gambar msa hari tu..


ni rumah tok n tok wan aku..masa tu tengah duk panggang ikan 



yang baju hitam pegang tab tu abg aku yang sulung,yang baju oren tu pak cik aku n sebelah dia tu abg mi aku..yang lagi dua orang tu sepupu2 aku...kira abang long aku bagi arahan,pak cik aku bagi tunjuk ajar n yang lagi tiga orang mangsa2 yang kena panggang ikan..heeee


yang ni pulak anak2 sedara aku...dulu sawah tu cantik sangat..sekarang ni tengok cm banyak rumput jer...huhuhu



ni rumah mak long aku..sebelah rumah arwah tok wan aku...kat sini lar mak aku dibesarkan..mak aku tok aku bagi dekat tok sedara aku sebab tok aku susah masa tu...



ni rumah mak long aku..bahagian dapor..














jumaat ni aku balek umah my parents...xsabar yer...huhuhu


No comments:

Post a Comment