Saturday, August 18, 2012

Alhamdulillah

As salam..

yeah!! esok aku akan balek ke kampung dengan kakak aku..hari ni ptotyer dah boleh balek tapi sebab penang biasa lar waktu2 mcm ni jalan selalu jem..esok pn mgkin lepas subuh kami bertolak..takot jalan jem lagi pun esok memg sangat banyak keje yang kena buat...

hari ni mcm2 benda jadi dekat aku...pagi tadi masa nak pegi test kereta hari ujan lebat sangat..aku plak memg naik motor pegi tempat tu...aku patot ada kat tempat test tu dlm pukul 8 tapi dah ujan lebat aku tggu lar bagi reda sikit hujan tu...dalam pukul 8 mcm tu aku kuatkan semangt nak redah hujan...sekali start2 motor,motor xnak hidup...dah jadi mcm tu aku kol abg aku nak minta dye tolong antarkan...sekali dye dengan xmandi lagi dengan alysha demam...hadoi memg tension aku mse tu...berapa puluh kali aku try start motor baru nak idup motor tu...dari kaki aku beku jadi panas kaki aku...

masa balik dari test jpj tu..aku jumpe plak dah jpj yang failed kan aku mggu lepas..aku parking motor dekat belakang bilik jpj tu..tiba2 jpj tu saje buka tingkap or xsengaja tu aku pn xpasti..

jpj : hai..lulus ker?
alia: haah..
jpj: ingat kan failed lagi...(dengan nada perli)

masa tu memg aku rasa angen sangat2 dengan jpj tu...tapi aku senyum jer mlas nak layan..dye ada lar jugak cm nak ajak aku sembg2 tapi aku dah start motor senyum n then blah..masa tu rasa hepi dah lulus test lesen tibe2 jadi geram..memg merosakkan mood aku betol lar jpj tu...

dri tempat test tu aku trus pegi tesko...saja jalan2 nak bagi ilangkan geram tu...balik tu memg rmai lar yang kol n msj aku tyer mcm mana test td..semua tu family aku...ank bgsu kan report memg kne antar dekat rmai org..hahaha..masa aku gayut ngan mak aku,aku tyer lar pasl baju raya aku...baju raya tu aku tempah dekat orang kampung aku juga..mak aku cakp baju raya aku xsiap lagi...yang paling pasti baju tu memg aku xdapat pkai msa hari raya nt...

macm2 dugaan aku hari ni...sebelum test dah ada dugaan tapi hikmah dye aku pagi tu badan aku dah berpeluh masa hari ujan...tak ada lar nak ketar sangt nak bawak kereta...kalau sejuk lagi lar beku nak bwak kereta..bila aku failed test yang pertama tu aku rasa sekarang aku lagi yakin nak bawak kereta dari dulu...aku ada msa nak lepak dengan kak ngah aku...ada alasan nak pegi rumah kak ngah aku...baju raya tu plak aku xkesh pn sebab aku dah ada dua baju raya...baju tu nanti boleh lar aku pkai msa kenduri kawan aku...

alhamdulillah pada setiap ujian kerna dengan ujian itu lar kita belajar untuk menjdi lebih matang...tahun depan insyaAllah aku dah dapat keje dan kena lar bagi duit raya dekat anak2 sedara aku yang lebih 50 orang..hadoi lar...lap peluh kejap...( ' _ ' #)

apa2 pun selamat hari raya..maaf zahir dan batin...

No comments:

Post a Comment