Friday, September 14, 2012

bersabarlah duhai hati..

As salam....

                      tajuk tak boleh blahkan..hehehe...hari ni hari khamis..kira kat U aku ni hari ni hari last lar kels untuk mggu ni...hari ni aku puasa lagi...duk kejar takot habis syawal...aku ada satu jer kelas hari ni...International Business..sangat2 enjoy kelas tu...balik dari kelas tu aku terus pergi Mall..dalam U aku jer...bukan mcm mall yang besar2 tu tapi kira complete lar kedai2 kat sini...baju pn ada jual...aku pergi situ sebab nak beli buku Risk and Management...masuk dalam koperasi tu aku cari lar buku risk tu tapi banyak jenis lar plak buku risk ni..aku sndiri pn xtaw yang mana satu..aku tengok lar harga buku tu..RM 40...cukup lar duit aku nak beli...aku pegi ATM keluarkan RM30 tggal lagi lar RM 20 dlm akaun aku...biasiswa aku xmasuk lagi...dalam dompet aku pn mase tu ada RM20 jer..kira cukup lar aku nak beli...tapi aku xyakin buku tu so aku tepon kawan aku tapi xangkat lar plak...last2 aku tepon my boy sebab dia pn sama kelas dengan aku...dia pn tak taw buku yang mana...dah jadi mcm tu aku mlas lar nak beli takot terbeli salah buku...

                     lepas tu aku pergi lar print nota mana yang patut...masa tengah print tu aku tepon mimi...kawan aku tu dia dah amik risk sem lepas...saje nak tanya lar buku yang mana..sekali dia cakap risk memg tak ada buku...so kira tak payah lar aku nak beli buku subjek tu dah..tengah2 duk cakap dengan mimi aku xperasan aku terprint nota aku satu slide per page..adoi lar aku baru nak jimatkan kos..salu aku print 9 slide per page...dah lar banyak plak tu...selamat kena RM3 jer kena...masa tengah bayar tu my boy tepon ckp pasal buku tu...dia dah ada kat koperasi masa tu...

                   dah siap bayar tu aku terus jer lar pergi koperasi..xjauh pn...tempat print tu still dalam mall...aku ingt buku yang dia cakap buku yang sama yang aku tengok tapi rupanya buku lain...aku buka lar buku tu tengok isi kandungan tapi tak sama dengan syllabus kami..dah macm tu aku bagitaw lar my boy yang mimi cakap risk memg tak ada buku...masa tu my boy nak beli buku accounting theory and practices...buku tu harga dia dalam RM70 lebih...my boy tanya aku nak beli ker tak buku tu sebab tinggal 3 jer lagi tapi aku terus terang jer lar cakap aku punya biasiswa tak masuk lagi...dia nak byarkan untuk aku tapi entahlah aku rasa sedih masa tu...betul2 sedih...even my boy cakap aku boleh bayar bila2 jer tapi aku tetap rasa sedih...rasa tak nak susahkan orang...dari my boy yang bayar baik mak aku yang masukkan duit...bukan mak aku tak ada duit pn tapi entah dah jenis aku cuba sedaya upaya aku dulu kalau aku dah tak mampu nak hadapi baru aku bergantung dengan orang...tadi aku keluar terus dari koperasi...singgah beli air dan terus balik...sambil aku jalan aku menangis...tak taw kenapa mudahnya aku menangis padahal ni jalan yang aku pilih...

                 dah sampai bilik my boy tepon tanya ada kat mana...masa tu aku dah mampu buat suara hepi..dia tak taw pn aku menangis...lagi 17 hari biasiswa aku akan masuk..sekarang aku kena peruntukan RM15 untuk buku specialized accounting..buku tu aku potostat jer..buat jer lar macm orang tak ada duitkan...kira sekarang ni kena kuatkan semangat lar nak hadapi...bab makan bnda terakhir dalam pengiraan aku...kira makan sekali sehari jer sebb aku puasa...boleh jimat duit sikit smbil kejar puasa 6...hari ni aku kami buka puasa makan mee goreng jer sebab aku dengan roommate aku tertido...sedar2 dah lambat..pegi cafe tengok ada mee goreng jer..nasi dah habis...tak pe lar rezeki aku hari ni...harap esok tak gastrik lar aku nak puasa...

ni makanan yang aku beli tadi...pergi beli sorang jer sebb roommate aku tak solat lagi masa tu....


No comments:

Post a Comment