Sunday, December 30, 2012

keserabutan, kepeningan dan ketentionan

As salam...

tengok tajuk tu pn dah tahukan mcm mana keadaan aku..serius aku betol2 serabut sekarang...tadi aku balik sekejap rumah kak ngah aku sebab nak hantar buku2 dan terus pergi kenduri kahwin rumah mak mertua abg long aku...adik ipar abang long aku kahwin hari ni..masa balik dari kenduri tu, aku naik kereta dengan kak ngah dan mak aku..masa tu keluar lar isu pasal my boy...memang gila dorang nak kami kahwin lepas habis praktikal..dorang ingt kahwin ni benda main2 ker...mcm mana plak my boy nk hadapi family dia...aku buat muka biasa jer tapi dalam hati Allah jer yang tahu betapa aku stress masa tu..dengan esok aku nak exam..hadoi....

salah satu alasan dorang sebab takut aku terlajak..takut jadi benda yang tak baik..memang aku penah keluar ngan my boy tapi benda ni dah lama aku tinggal..kami dah tak keluar sebab masing2 tahu apa hukum dia..kami sedar benda tu dan sekarang kami masing2 tengah cuba berusaha untuk berubah jadi lebih baik..serius aku belum bersedia nak terikat dengan mana2 lelaki tambah nak ada ank..memang aku sayang my boy dan aku suka kanak2 tapi aku tak sanggup lagi nk menggalas tanggungjwab tu...aku tak tahu nak buat apa dah..last2 pjuk punya pujuk, dorang ok jer bertunang dulu lepas praktikal tapi dengan syarat kami duduk jauh dan tak keluar dating...hakikat yang sebenar kalau tak bertunang pn kami dah tak dating...hadoi aku memang tak nak terikat dengan apa2 lagi lar..aku baru 22 tahun kot..huhu..tention gila...sekarang ni tengah usaha buat tak tahu dan buat mcm tak ada apa2..serabut betol lar...

aku tahu sebenarnya family aku pikir untuk kebaikan aku tapi kahwin bkn jalan penyelesaiannya..berapa hari jer lagi aku kat sini...In sya Allah tak akan ada apa2 yang tak baik jadi...aku tahu aku tak cukup matang nk galas tanggungjwab sebagai seorang isteri,ibu dan menantu...harap2 aku dapat penyelesaian yang terbaik untuk ni...

No comments:

Post a Comment