Saturday, January 5, 2013

My little sister..

As salam..

hehehe mesti pelikkan tiba2 aku ada adik perempuan..sebenarnya dia ni my cousin tapi aku dah rasa macam adik sendiri dah..dia dah kahwin dah pn dan bakal timang baby boy bulan 3 tahun ni...dalam usia 20 tahun dia bakal jadi seorang ibu..agak awalkan..tapi dah jodoh dia datang awal nak buat mcm mana..terima jer lar...

tadi aku bercakap dengan dia dalam phone..agak lama lar aku sembang dengan dia...masa dia kahwin dulu aku tak dapat datang sebab aku ada kelas...saja lar kol dia...tak sangka plak masa hari kenduri tu dia cari aku...masa tu aku dengar mcm bunyi orang menangis...aku sendiri tak dapat tafsir apa yang sebenarnya dia rasa..aku tahu susah kahwin masa usia muda tapi tu dah pilihan dia dan family pun dah setuju so dia kena kuat untuk hadapi semua tu...

masa aku bercakap dengan dia, kadang2 mcm ada bunyi sesal ada jugak bunyi orang bahagia mengandungkan anak sulung yang aku lega suami dia jaga dia dengan baik walaupun kurang dari segi wang ringgit...aku tanya barang2 baby dia cakap ada lar sikit2..sayu aku dengar...sedih sangat...kalau kita dah 7 bulan mcm2 dah kita beli tapi dia cakap baru sikit2..tapi masa tu aku just pujuk dia supaya terima seadanya apa yang suami dia mampu beli...dia kena terima hakikat apa yang jadi sekarang...cukuplah suami dia dapat jdi suami yang baik...banyak yang kami sembang termasuk masa depan dia..Alhamdulillah dia dan suami masing2 masih nak sambung belajar...syukur sangat dengan keputusan tu...masih ada usaha untuk ubah hidup tu...

semalam aku kol mak dan mak aku cerita pasal dia..tu yang aku tergerak hati nak kol dia hari ni...aku panggel mak cousin aku tu mama dan dia panggel mak aku mak..mama cerita kat mak yang my cousin ada mengadu yang husband dia tak mampu nak beli baju mengandung harga RM40...mama cakap kat cousin aku tu yang cousin aku yang kena ubah cara hidup dia..sebelum ni harga baju beratus2, so sekarang kena belajar untuk jadi orang yang berjimat..beli bila perlu jer...sebenarnya aku sedih bila dapat tahu macam tu..yela RM40 bukan mahal mana pn tapi betul kata mama, cousin aku kena belajar terima semua tu..kena belajar ubah cara hidup dia...belajar untuk susah...masa tu panjang lagi....rasa cm aku plak nak belikan baju mengandung tu dengan barang2 baby..haila....


comel baby ni...<3<3<3



No comments:

Post a Comment