Thursday, December 27, 2012

karma

As salam

mesti semua org tahu kan apa tu karma..aku memang percaya pada karma..kadang2 bila aku kena satu musibah aku akan pkir balik apa kesalahan yang aku dah buat..hari ni aku bukan nk cerita pasal diri aku tapi kawan aku..panggil Ina (bukan nama sebenar) jer kat dye..

sebenarnya aku baru rapat dengan dia sem ni..sem-sem sebelum ni kami takat jumpa tapi buat tak tahu jer...sekali sem ni kami satu kelas dan satu group asgment..start tu aku jadi rapat dengan dia...kami jadi bertmbah rapat lepas dia cerita tentang ex bf (zack) dia dan lepas tu dia suka kat kawan bf aku (syahir)...

tadi tengahari masa aku jalan2 cari barang aku mesej dia, tanya mcm mana keadaan dia sebab malam sebelum tu dia mesej aku tapi memandangkan aku ada exam esok tu, so aku tak berapa layan sangat dia..masa mesej tu dia bagitahu yang kawan bf aku reject dia...dan ex bf dia plak ngah sakitkan hati dia dengan saja nk tunjuk betapa bahagianya dia dengan gf baru dia...masa tu aku agak kesian dengan dia tapi dalam masa yang sama aku rasa memang patut dia rasa mcam tu sebab dia tak sedar lagi kot kesalahan yang dia pernah buat dulu...

dulu sebelum Ina couple dengan Zack, Ina dah ada bf tapi dia tinggalkan bf dia untuk Zack..bagi Ina, Zack cukup sempurna sebab Zack boleh dikatakan agak alim, ada rupa dan tambhan pula Zack satu U dengan kami..kalau nak dibandingkan dengan pakwe dia, Zack ada segalanya...tapi lepas dua tahun Ina couple dengan Zack, Zack tinggalkan Ina untuk perempuan lain..Zack siap cakap lagi Ina tak layak untuk jadi ibu kepada anak2 dia...bila aku dapat tahu pasal tu aku takat boleh senyum sebab aku memang kenal Zack..alim hanya diluar tapi bukan di dalam...

lepas Zack tinggalkan Ina, Ina meroyan kejap sampai ambik pisau suruh Zack bunuh dia, makan panadol sampai dua papan..masa tu Ina rasa mcm nak mati jer...berapa bulan lepas clash baru Ina okey tapi still tak boleh nak lupakan Zack..masa tu Ina baru tahu aku dah ada bf..dia duk puji bf aku baik semua..tapi aku malas nak cakap apa-apa...masa tu Ina dah pasang strategi nk pikat Syahir tapi terlalu memaksa sampai Syahir jadi serabut..lagipun Syahir memang dah tak nak couple2 ni tambah plak dia ni anak mak sama cm bf aku...

bila hari ni Ina mesej aku marah2 sebab syahir reject dia dan Zack plak duk sakitkan hati dia..bagi aku, kalau aku kat tempat Syahir pn aku tak terima dia..risau kot Ina akan tggalkan kita plak untuk laki lain...sebab prinsip Ina untuk jadi lagi baik kita kena couple dengan org yang baik2 supaya kita pn akan berubah jadi baik sebb tu bila Ina jumpa laki yang lagi baik dia sanggup tinggalkan pakwa dia yang dah bertahun couple...sebab tu aku bila Zack tinggal dia and Syahir reject dia aku tak sebelah kat dia 100%..aku tahu Ina perempuan yang baik tapi ada sikit kelemahan yang dia tak sedar dan aku sendiri tak mampu nk sedarkan dia...aku cerita ni bukan untuk burukkan sesiapa tapi untuk kita sama2 berfikir kalau nak buat sesuatu tu...fikir dulu dan jangan hanya pentingkan diri dan salahkan orang lain...

apa yang aku cerita ni untuk jadikan pengajaran kat aku dan siapa2 yang terlalu mencari kesempurnaan sehingga insan yang ikhlas sayang kat kita,kita tak nampak..bersama2 lah berubah untuk jadi lebih baik bukan tinggalkan seseorang yang sentiasa dengan kita untuk seseorang yang kita rasa lebih baik..terimalah segala kekurangan orang lain sebab kita pn tak sempurna..




tq encik Google bagi copy gambar..hehehe

No comments:

Post a Comment