Thursday, November 1, 2012

raya korban yang aku korbankan...

as salam...

tajuk tak boleh blahkan..hahaha..aku dah balik U aku..sbnryer aku cuti smpai hari sbtu ni tapi disebabkan asgment yang berlambak termasuk nak exam lagi aku amik keputusan untuk balik awal kat U..sunyi jugak lar U aku ni sebb rmai yang tak balik lagi dengan aku cafe pn tak buka...memg lapar lar aku kat sini...

raya baru ni aku smpai rumah aku 4.30 pagi...memang rabak lar mata aku masa hari raya tu..aku balik dengan kak ngah,kak cik dan suami kak ngah aku..jalan jem..so memg patotnya boleh smpai dalm pukul 2 pagi kami smpai pkul 4.30..dah sampai tu tak kan nk tido truskan mesti lar kena sembang sikit2 dlu...esok tu dengan mata mengantuk duk kemas rumah bagai...ni lar 1st time raya anak2 perempuan mak aku smpai pagi raya...jadi memg kesian kat mak aku kena buat semua..kakak ipar aku tlg lar jugak tapi terbatas lar sikit sebab sorg ada ank kecik yang tak nak dengan org dan sorg lagi tengah mabuk pregnant..

ni masa tengah jem..aku tak berani nak tidur sebab risau driver tu tertido...

pagi tu aku dah siap solat apa semua aku pegi lar trun dapor nk siapkan apa yang ptot...sekali aku tengok mak dan abah aku buat rumah lagi...adoyai memg hobi buat rumah kot mak abah aku ni...asal kami balik jer mesti ada yang mak abh aku tambah...rumah aku sekarang ni dah jadi tiga tingkat dah...rumah aku rumah kampung jer nk kata besar tu biasa jer kot tapi masalahnya yang duk rumah tu dua org jer...tapi mungkin lar mak abah aku dah puas hidup sush tu yang dia baru nak rasa duduk rumah yang dorang impikan...tapi duk ngadu sunyi..memg lar sunyi...yang tingkat 3 abh yang duduk tgkat 2 mak yang duduk..beranda depan beranda abh dan beranda bwah sekali beranda mak, macam mana lar tak sunyi...

ni bahagian dapor...rumah yang depan yang dekat pintu tu baru siap taun ni...yang baru tu kat tepi sink tu jer..beranda tu lar beranda mak aku....

aku tulis pasal rumah ni bukan aku nk menunjuk ker per tapi serius aku rindukan rumah aku,kawasn rumah aku..rasa tenang sangat kat sana even dlu mse rumah aku kecik jer tapi aku tetap rasa hepi kat rumah ni...

ni kat sebelah rumah aku...masa kecik2 dulu aku suka panjat pokok maggis yang kat belah kanan ni...buah dia banyak...dulu ada pokok belimbing dekt dengan pokok durian blah kanan ni tapi dah mati...selalu bila lepas hujan banyak cendawan tumbuh dekat bwah pokok belimbing tu...aku selalu kutip cendawan tu dengan abg mi aku..lepas tu mak aku masak cendawan tu...rasa hepi sangt mse tu...

hari sabtu tu aku pegi kuantan saja pegi rumah abg lang aku...abg lang aku kena keje ari sabtu tu...sekejap sangt jumpa tu yang kami pegi kuantan tu..kak ipar aku memg suri rumah so tak apa lar ada jugak orang kat rumah..dapat lar lama2 sikit dengan ank2 sedara aku...dah lar sush nk jumpa...hari ahad tu baru kami balik umah aku dan esok tu pkul 5 pagi kami bertolak balik kampung mak aku...mak long aku sakit tu yang cepat2 nak balik...aku tidur semalaman jer kat kampung dan hari selasa tu aku balik U dengan terpaksa naik 4 biji bas..memg kalau dari kampung aku kena naik 4 bijik bas..tak ada bas yang terus ke U aku...memg letih lar....sampai tertidur aku dlam bas tu...selamat senang jer aku dapat bas...hari ni plak ada cite menarik tapi nanti lar aku cite..asgment dah panggil aku suh siap kan..huhuhu...

nyte...




No comments:

Post a Comment