Saturday, November 17, 2012

hari menggila...

As salam...

hari rabu hari tu aku keluar dengan my roommate pegi dekat jitra tu jer...saja jalan2 makan pizza..budak2 U aku ramai yang balik so orang yang belmbak asgment plus jauh dari kampung halaman ni jer lar yang tak balik...kami keluar dari bilik dalam pukul 12 lebih...malas nak keluar awal2 sebab kalau keluar awal pn bkn pizza buka pn...tapi sbenrnya kami dua2 tido balik lepas subuh..penat kot ngadap asgment mlm tdo pn lambt...huhuhu..

masa duk tunggu bas tu memg dah macm2 cara aku duduk..punya lar lmbat bas tu..risau gak tak ada bas..dalam 45 minit baru bas sampai...dan sampi kat pizza tu dalam pukul 1.30 mcm tu lar...tengok orang punya ramai tapi still ada lar meja kosong cuma kami tak ada pilihan dah lar..nak order pizza pn msalah...dua2 duk blur tak taw nak plih apa..last2 aku suruh roommate aku y decide sebab sebelum ni aku yang decide nak makan apa so kali ni biar lar dia plak...tapi bukan takat pizza jer yang kami order yang sampingan pn kami order tapi yang pasti comfirm2 lar bawak balik..mana larat nk habiskan semua tu...makan dua org jer tapi order cm makan 4 orang..nk buat mcm mana kami dua2 dari family yang besar dah biasa order banyak2 ni tapi tak habis..huhuhu..

dah siap makan tu kami gerak pegi Aneka (mall yang paling besar kat jitra ) untuk solat dan jalan2 kat dalam tu...dah siap solat tu kami gerak pegi cari tempat game..memang aku dengan dia duk gila main game...masa kat tempat game tu kami beli token RM10 so dapat 20 lar token tapi dapat extra 2 so total 22 lar..kami main game sekali..kira maksudnya game yang patut main sorang kami main dua orang...yang paling best kami main game lawan2 cm ps 2 tu..aku duk control pergerakan dan roommate aku duk control jurus,sepak terajang semua tu..memang best lar masa main tu..tahap tak ingat dunia..gelak pn cm bnda jer...menang kalah tu lain kira lar...hehehe..tapi segan gak lar orang duk tengok kot kami main game..mesti dorang rasa kami ni cm bnda jer duk gelak gila pas tu main pn tak hape2 jer..tapi apa kami kesah asalkan kami enjoy..

mase balik tu bas penuh..aku dengan my roomate duduk kat cermin depan bas tu...kan ada cm kotak kat cermin tu..kami duduk jer lar..memg tahap pening lar kepala dengan bas tu bawak laju...pak cik yang jge tiket tu duk asik perkena kami jer...sampai kat stu station tu kami suruh pak cik bas tggu kejap sebab kami nak ambik baju roomate aku..kami mintak masa dua minit sebab dekat station tu jer pun tailor yang jait baju roomate aku tu...turun2 tu memg lari laju lar kami berdua pegi ambik baju tu..org tengok pn kami buat tak taw jer...lantak lar asalkan bas tu tak tinggal kami...

dan hari ni aku dengan 10 orang lagi kwan2 aku pegi gunung jerai dengan titi hayun..mula tu kami pegi gunung jerai..ingt nak mandi air terjun tapi air terjun kat situ tak seronok sebab air dye sikit jer...tapi kalau datang untuk sebab kecantikan okey lar kat situ sebab air tu warna merah..dalam air tu ada khasiat akar kayu untuk cantikkan kulit..setengah jam perjalanan naik kereta dari kaki gunung tu ke atas..tambang RM10 untuk trun dan naik..

kami naik sekejap jer..tangkap2 gambar lepas tu ambik keputusan pegi titi hayun..air terjun kat titi hayun cm air terjun biasa jer tapi okey lar untuk relese tension..masa ambik keputusan pegi titi hayun tu sbnryer aku tak kesh pn kalau mandi dekat air terjun gunung jerai tu sebab penat sgt jalan masuk ke dalam tapi disebabkan kawan2 aku semua nak pegi titi hayun so aku on jer lar...titi hayun tu dah tak jauh dari gunung jerai tu sebab still gunung yang sama..aku selaku satu2 nya orang yang ada GPS seperti biasa keje aku penunjuk jalan...

dah sampai titi hayun tu memang ramai sangat orang...may be sebab mase tu dah pukul 1 so orang dah ramai datang...masa kat gunung jerai sebenarnya aku jatuh...batu tu licin..tangan dan kaki aku luka dan lebam..masa kat titi hayun ni pn aku jatuh gak..kaki aku bengkak terus...kat gunung jerai kaki kiri kat titi hayun kaki kanan plak..aku tak taw lar aku salu injured kalau pegi tempat2 macm tu..

balik tu kami pegi makan kat pizza kejap pas tu trus balik..aku sampai U aku dalam pkul 7.20..pukul 8 aku ada discussion..memang letih sangt tapi seronok lar hari ni..aku berenang puas2 tadi sampai masuk lar air dalam hidung dengan telinga...




ni kat atas gunung jerai
yang ni pun sama
ni daerah yan..cantikkan kwasan tu...

ni masa baru sampai..masing terpegun tengok pemandangan
ni masa nak cari tandas nak tukar baju untuk mandi..
ni bungan apa taw member aku sebut tadi...cantik sangt bunga ni..hp tak canggihkan so tak berapa nampak lar kecantikan bunga ni...huhu
ni gambar member aku duk tangkap gambar sendiri..hahaha
okey ni air terjun kat titi hayun...sejuk sangat air ni...







rindu air terjun telaga tujuh kat langkawi...









No comments:

Post a Comment