Saturday, April 26, 2014

mari memasak..hehehe

As salam..

aku ni dah berapa hari tak boleh tido malam..jadi balik dah masalah aku masa kat u dulu..mungkin ni sebab aku tido ikut suka hati kot..biasa lar tiba2 jadi suri rumah yang tak bertauliah..hehehe..

ok berbalik cerita asal..aku ni kan dah tak keja so tiba2 hobi memasak aku tu datang balik..hehehe padahal aku malas nak keluar rumah beli makanan..baru ni aku keluar dengan kawan2 aku..so my boy pun ada sekali lar..memang macam tu tiap kali aku keluar dengan dia mesti ada orang lain..tak baik taw dating2 ni..hahaha ayat tak boleh blah..

so sabtu berapa mggu lpas taw aku masak lar untuk my boy..lama sangat dah rasa tak masuk dapor..so malam sebelum tu aku pergi tesco duk cari barang2 nak masak..tapi bukan takat barang untuk masak sekali dengan pisau, parang sume aku beli..ni lar masalah perempuan bila dah start masuk mall..huhuhu..aku memang macam ni..benda lain aku memang tak kesah tapi bila part cari barang dapor aku memang tak boleh control..masalah sungguh..huhuhu..

ok yang ni hasil yang aku masak untuk my boy..just masak untuk dua orang jer..kawan2 yang lain pandai2 lar dorang nak makan sendiri..hehehe..

ni sayur campur

gulai ikan keli

ikan keli goreng

sebenarnya ada lagi satu..sambal budu tapi aku lupa nak tangkap gambar..aku saja masak ikan keli untuk my boy sebab family dia semua tak makan ikan sungai dia jer yang pelik sikit..so sebab aku taw dia tak kan dapat makan ikan keli kalau dengan family dia so aku masak kan lar untuk dia..yang gulai tu dia cakap sedap macam mama dia masak..masa tu aku tak rasa bangga pun sebab aku pkai paste..just bubuh air jer lagi..hahaha..tapi aku ada ubah tambah sikit2 bukan 100% guna paste..nak buat mcam mana orang cerewet macam aku ni susah sikit..huhuhu..

and lepas tu tiba2 tahap rajin aku datang lagi..so pukul 10 malam aku masak tom yam yang hanya untuk diratah bukan untuk makan dengan nasi..so inilah hasil dia..



masa ni tengah mendidih lagi..tak tutup api lagi..hehehe..

ni bendi goreng budu..bila taw aku masak..tak ingat dah..

so tamat lar sesi aku membebel hari ni..nanti lar kalau rajin aku share2 resepi..sebenarnya aku jenis masak yang tak pkai segera punya..aku lagi suka cara tradisional..k lar aku nak g layan mata jap..taaaaaaaa


No comments:

Post a Comment